sobota, 31 marca 2012

GDAŃSK-SANKTUARIUM MATKI BOSKIEJ SALETYŃSKIEJ

Kolejnym etapem naszej pielgrzymkowej wędrówki jest Sanktuarium
Matki Boskiej Saletyńskiej w Gdańsku – Sobieszewie.
Znajduje się tam Figura Matki Bożej z La Salette.
Figura ta jest najstarsza w Polsce i cieszy się wysoką klasą artystyczną.
Wykonana na prośbę ks. Andrzeja Skibińskiego w 1926 r. w Poznaniu.
Odbierała cześć w Dębowcu i była przedmiotem kultu do 1960 roku,
a odtąd w Sobieszewie wsłuchuje się w skargi i błagania,
które niczym fale Bałtyku płyną do Jej splecionych bólem rąk
i tkliwego serca. Matka Boża z La Salette w swej dalekowzroczności matczynej
posługuje się ludźmi i wydarzeniami.
Dnia 22 lutego 1986 roku kościół spłonął.
Uratowano z pożaru łaskami słynącą figurę Matki Bożej Saletyńskiej.
W dniu 19 października 1995 roku ks. arcybiskup gdański, Tadeusz Gocłowski,
dokonał uroczystego poświęcenia kaplicy Matki Bożej Płaczącej
w nowo wybudowanej ku jej czci świątyni.
Aktem tym arcybiskup erygował sanktuarium pojednania dla Trójmiasta i Północy Polski.
Dnia 5 sierpnia 2007 roku, dzięki staraniom ks. prowincjała Władysława Pasiuta MS,
aktu koronacji biskupimi koronami, łaskami słynącej figury Matki Bożej Saletyńskiej,
dokonał metropolita gdański abp Tadeusz Gocłowski.
Dziękujemy ks. proboszczowi Rafałowi Zientarze za przesłane materiały.


Proboszcz i kustosz sanktuarium - ks. Rafał Zientara MS

adres:
ul. Piesza 1
80-680 Gdańsk
tel. 58 308 07 06



Pomnij, o Matko Boża Saletyńska,
prawdziwa Matko Bolesna,
na łzy wylane za mnie na Kalwarii.
Pomnij także na trudy,
których się nieustannie
dla mnie podejmujesz,
aby mnie zasłonić
przed sprawiedliwością Bożą.
Czyż tedy teraz możesz
opuścić dziecko swoje,
skoro dla niego tak wiele już uczyniłaś.
Tą pocieszającą myślą ożywiony,
upadam do stóp Twoich,
choć tak niewierny jestem i niewdzięczny.
Nie odrzucaj modlitwy mojej,
o przeczysta Dziewico,
Pojednawczyni grzeszników,
lecz nawróć mnie i wyjednaj mi tę łaskę,
bym Jezusa umiłował nade wszystko,
a Ciebie pocieszał życiem świątobliwym,
bym mógł kiedyś oglądać Cię w niebie.
Amen.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz